Det är inte så att jag inte visste att människor flyr från krig och våld. Men när typ 40 ungar står och sjunger om det i kör, då blir hjärtat till gröt. När barn står där och förmedlar känslor vi går och trycker undan. Vi som är vuxna som är till för att ta ansvar för barnen, vi blundar. Vi sover i varma sängar. Är hela och rena och behöver inte vara rädda för att kriget ska komma.
Det får mig att undra och det ger mig perspektiv.

HUR kan vi sitta här och bete oss som jävla svin mot varandra när det finns människor på flykt? Jag vill hädanefter inte omge mig med en enda jävel som inte kan stava till ödmjukhet.

För det är den överlägsne som startade kriget. Som tror sig vara bättre än alla andra. Som aldrig kunde ha fel. Som gör vad som helst för att sätta sin "fiende" på plats och i den kampen står oskyldiga människor och får ta smällen.
Det är den där personen som vet allting innan du ens sagt det. Som slår på dom som redan ligger ner. Som ALDRIG KAN HA FEL. Det är en ren skam att se vilken värld vi lever i.

Människor flyr, barn förlorar sin största trygghet, familjer splittras.
Och vi snackar om gränser när det är de mest gränslösa av människor som startar krig.

Översittarna. Dom som alltid måste vinna. Till vilket pris som helst.

Väx upp världen. När barnen vet 100 gånger bättre än vuxna, när det är vi vuxna som ska visa rätt och fel.
Låt barnen vara. Lär barnen rätt.

Sluta vara så jävla överlägsen.

Kommentera

Publiceras ej