Så läget är såhär kompisar! Och ni andra som läser här; nej! Det är inte okej att sprida hat på nätet. Det är inte okej att gå in på någons instagram bara för att tala om att man hatar den personen och vill att den ska dö. Det är inte okej att skicka hatiska meddelanden med sina åsikter som endast gör illa och sårar. Att du tycker saker för dig själv är okej, att dra ett lite rått skämt i sällskap med din närmsta är okej, att tänka elaka tankar är okej för alla har vi dagar när vi inte har någon lust att vare sig acceptera eller lämna utrymmer åt sånt vi inte fattar. Men det måste upphöra att folk på riktigt tror att det är normalt att lägga tid på att skriva elaka saker, eller som den nya jag såg idag; filma sig själv när man berättar hur illa man tycker om en person pga att den personen inte vill kallas man eller kvinna? Hur är du funtad? Detta är dessutom en ung person som skickar dödshot till en annan ung person.. 
Och det spelar ingen roll. För nej. Det är inte okej. På instagram och Facebook ska man dela med sig av sånt man tycker är viktigt såklart, men.. Det finns gränser? Jag sitter för fan inte och vädrar mina åsikter hej vilt för att jag har en dålig dag fast jag borde fatta att det enda jag gör är att sprida hat? Nä fy fan vad det äcklar mig att personer tror att vi vill veta hur mycket du hatar transpersoner? Eller homosexuella, eller för alldel någon med en annan hudfärg än din egen? 

Vi måste börja respektera varandras olikheter. Vi föds kanske med en snopp eller en snippa och kallas han eller hon när vi lyfts upp på vår mors bröst, men det säger ingenting om vem vi blir senare i livet. Det ska heller inte stå mellan liv och död. Ingen annan ska bestämma över mitt mående pga vilket kön jag tillhör eller inte tillhör. Det hatet som sprider sig som en pest online vill jag förinta. Om jag kunde knäppa med fingrarna och se till att folk bara la upp bilder på gulliga barn och träning och mat och fest osv så hade jag gjort det. Finns nämligen inget trevligare än en fin kommentar på ett fint foto man tagit, men tänk er; "jag ska döda dig din jävla fitta".. För att du är den du är? 
Nope, nej och lägg för fan av?!

Kommentera

Publiceras ej