Och då menar jag såna saker som gör så att vi människor ens klarar av att fungera.

Jag menar typ hur vi beter oss. Eftersom det faktiskt finns fakta på att vi påverkas mycket av vår omgivning så är det extremt viktigt att förstå exakt hur vi påverkas. Alla påverkas men på olika sätt.
Är du som jag, helt jävla hypersensitiv och dör av dålig stämning eller dylikt så kanske det är så att du tänker extra mycket på hur du själv upplevs av din omgivning för att du inte vill utsätta någon för obehag om du till exempel är irriterad, eller någon annan jobbig känsla sitter i kroppen på dig.

Man omger sig med en viss typ av människor av en anledning, och stöter bort en annan typ av samma anledning; hur vi påverkas.
Jag påverkas extremt dåligt av folk som saknar insikt. Jag säger absolut inte att min självinsikt är on point jämt men jag kan nog ändå skriva under på att jag gör så gott jag kan. Jag försöker att alltid fråga hur andra har det och verkligen lyssna eftersom man lär sig väldigt mycket och skapar en stor förståelse för andra om man öppnar öron och hjärta och verkligen lyssnar. Däremot är kruxet att man ofta kan hamna i position där man möter någon som maler. Alltså MALER. Då undrar jag "ser hen att jag är kvar eller skulle hen fortsätta prata även om jag avlägsnade mig?", tankarna far iväg när detta sker.
Detta sker mer ofta än sällan med samma personer. Dessa personer saknar ofta förmågan att förstå detta, såklart, annars hade beteendet nog inte ens funnits. Jag kan nästan bli panisk när jag hamnar med personer som inte ens bryr sig om vem dom pratar med så länge dom får prata om sig själva, gärna i flera timmar.

Personen pratar ofta om sådant som endast rör dem själva, och vill helst inte veta vad jag tycker om saken utan mest bara mala.. MALA. Ni som förstår förstår. Ni som är malare förstår nog inte.

Alltså jag tycker väldigt mycket om att lyssna, därför frågar jag, men jag brukar ochså gilla att vara delaktig i samtalet.
Ett samtal brukar ju fungera som en kedja, man pratar, svarar, frågar, lyssnar, berättar, pratar, ah ni fattar. Men vad fan är grejen med att mala? Varför maler vissa? Personen mår inte nödvändigtvis dåligt, då kan jag fatta malandet, personen vill bara mala. Sluta mala snälla.

Mvh

Kommentera

Publiceras ej